Mobilności strony – czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania

Obecnie coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, aby znaleźć odpowiedź na zapytanie w wyszukiwarce Google (tu znajdziesz informacje jak działa wyszukiwarka internetowa – web.gov.pl) Jak podaje serwis Marketing Land, blisko 20% zapytań pochodzi z urządzeń mobilnych. Oczywiście procent ruchu generowanego z telefonów komórkowych, czy tabletów jest odmienny dla poszczególnych krajów. Badania przeprowadzone w pierwszym kwartale tego roku wykazały, że aż 44,5% użytkowników w Polsce korzysta z Internetu za pomocą telefonów komórkowych. Dodatkowo 11,1% wykorzystuje tablet do surfowania w sieci. Tutaj znajdziesz więcej informacji o Społeczeństwie informacyjnym w Polsce (latach 2010-2014) – zobacz więcej.

Mobilność strony a pozycja w wynikach wyszukiwania

W kwietniu tego roku weszła Google wdrożyło aktualizację algorytmu, która polegała na wyróżnieniu stron internetowych, które dostosowane zostały do urządzeń mobilnych. Zmiana ta dotyczy stron we wszystkich językach. Aktualizacja ta ma istotny wpływ na wynik wyszukiwania – strony prawidłowo zoptymalizowane pod katem użyteczności na urządzeniach mobilnych mają wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Jak powinna wyglądać prawidłowa strona mobilna?

Warto więc dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych (tutaj znajdziesz przykład prawidłowej strony mobilnej – tutaj). Dzięki temu poprawisz pozycje w wynikach wyszukiwania, a tym samym pozyskasz większą ilość klientów.

Dodaj komentarz